Maciej Dziewięcki

9 ½ tygodnia i Kim Bassinger

Niezależnie kiedy obejrzało się film 9 ½ tygodnia, to po tym, na hasło striptiz, przed oczami pojawia się scena z rewelacyjną w niej Kim Basinger. Olbrzymią rolę w tej scenie odgrywa muzyka. Joe Cocker śpiewający „You Can Leave Your Hat On”. Jak dla mnie to ukazanie striptizu z największym smakiem, bez cienia wulgarności, a jednocześnie z pełnią ekstazy i żądz. Dla mnie najlepsza scena striptizu w kinematografii. Dla wielu krytyków i kinomanów również.
9 ½ tygodnia
9 ½ tygodnia

9 ½ tygodnia i Kim Bassinger w „11 KOBIETach …”

Bohaterowie mojej powieści obejrzeli wspólnie przynajmniej kilka filmów. Tego akurat nie. Porównanie do kultowej sceny z tego filmu i aktorki ją odgrywającej zrodziło się w głowie Marcina gdy:

„… ona stała się perwersyjną kokietką. Zdejmowanie bielizny trwało lata świetlne, odsłaniała ciało w tempie nanometra na minutę, a przy tym ze zmysłowością Kim Basinger z filmu 9 i ½ tygodnia. Aktorce zajęło to w filmie jakieś trzy i pół minuty. Moim zdaniem Bella robiła to przynajmniej dziesięć razy dłużej. To był bardzo przyjemny totalitarny sadyzm. No i w przeciwieństwie do Kim Basinger na koniec niczym się nie okryła.”

Strona 105-ta, pierwszy rozdział z cyklu „Bibiana Isabelle”, część I tomu „Czerwiec”.

Previous slide
Next slide

Samo porównanie do zmysłowości Kim Basinger ze sceny ze striptizem w filmie 9 i ½ tygodnia świadczy o przeżywanych przez Marcina doznaniach. A przecież to nie był pierwszy raz kiedy zobaczył Bellę nagą i wiele z erotyki już wspólnie doświadczyli. Striptiz jest mocnym kobiecym narzędziem. Każda kobieta może go zastosować.

Film 9 i ½ tygodnia

Previous slide
Next slide

9 i ½ tygodnia to amerykański erotyczny dramat romantyczny z 1986 roku w reżyserii Adrian’a Lyne’a i z Kim Basinger oraz Mickey’em Rourke w rolach głównych, na podstawie pamiętnika pod tym samym tytułem Ingeborg Day napisanego pod pseudonim Elizabeth McNeil. Film zarobił ponad 100 mln USD. Mimo powodzenia kasowego i wśród widzów, film otrzymał trzy nominacje do Malin, w tym dla Kim Basinger za główną rolę. Ogólnie to film o perwersyjnych erotycznych prowokacjach  i uzależnieniach, poszukiwaniu odpowiedzi na własne pragnienia i fantazje, doprowadzających do upokorzeń i psychicznej udręki. Sceny erotyczne w nim są bardzo wysmakowane. A scena striptizu w wykonaniu Kim Basinger po prostu genialna. Jest w niej wszystko co może być w grze erotycznej, grze erotycznej nikomu nie uwłaczającej, a budującej dwie strony.

Scena z filmu dostępna jest wyłącznie na YouTube pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=kb799pCvBQs

Jeżeli ktokolwiek nie widział tej sceny to powinien zobaczyć. Jeśli widział warto sobie ją przypomnieć, 

Cóż YouTube tak dba o Waszą i moją moralność, że nie mogę tego filmu Wam zaprezentować w moim poście. Najwyraźniej gra erotyczna pokazująca w wysublimowny subtelny sposób chemię między ludźmi, bez jakiejkolwiek nagości, ponad widywaną choćby na plażach, może doprowadzić oglądających do upadku moralnego. Dualizm i faryzeuszostwo amerykańskich mediów i rynku rozrywkowego, doprowadzone do absurdu.

Kim Basinger

Kim Basinger to amerykańska aktorka filmowa urodzona w 1953 roku. Najbardziej popularna w latach 80-tych i na początku 90-tych XX wieku, choć później również zagrała w kilku znanych filmach. Symbol seksu w tamtym okresie. Przede wszystkim za sprawą ról: dziewczyny Bonda w Nigdy nie mów nigdy (1983), właśnie w 9 i ½ tygodnia, w Randka w ciemno (1987); w Moja macocha jest kosmitką (1988), Vicki Vale w Batmanie (1989); femme fatale w Diagnozie zbrodni (1992); w Niesamowita McCoy (1993); w Ucieczce gangstera (1994). Być może lepsze są filmy z jej udziałem późniejsze. Może nawet niektóre role w nich. Ale popularność zawdzięczały tym wymienionym.

A konkurować z nią w striptizie przy jej urodzie i aktorstwie jest niemal niemożliwe.

You Can Leave Your Hat On i Joe Cocker

9 i ½ tygodnia

Przynajmniej w tym klipie możecie zobaczyć obszerne fragmenty ze sceny striptizu. W swoim zakłamaniu o naszą moralność YouTube na to zezwolił.

„You Can Leave Your Hat On” to piosenka napisana przez Randy’ego Newmana, która pojawiła się na jego albumie Sail Away z 1972 roku. Według recenzji AllMusic piosenka jest „potężną rockową melodią w średnim tempie” oraz „dowcipną i umyślnie perwersyjną odrobiną erotycznego absurdu”.

Niewątpliwie jej słowa do striptizu wykonanego przez Kim Basinger pasują idealnie.

Joe Cocker nagrał „You Can Leave Your Hat On” w 1986 roku – album Cocker. Wersja singlowa została wykorzystana w filmie Adriana Lyne’a z 1986 roku 9½ Weeks podczas sceny striptizu. Teledysk do niej, zawiera materiał ze sceny striptizu oraz sceny z Cockerem i jego zespołem wykonującym piosenkę.

Cocker do słów, które są świetne w aspekcie striptizu dodał rewelacyjne wykonanie. Scena striptizu bez tej piosenki w wykonaniu Cockera zapewne nie stałaby się kultową, a piosenka Cockera gdyby nie trafiła do filmu pewnie nie byłaby aż tak znana. Chyba nikt tej piosenki nie mógł zaśpiewać lepiej. Cocker był świetnym piosenkarzem i jednym z najgenialniejszych coverzystów. Wielu krytyków muzycznych, ja nie podzielam tego zdania, uważa, że jego With a Little Help from My Friends z 1969 roku jest lepsze od nagranego niewiele wcześniej oryginału przez The Beatles. Ja najbardziej lubię z jego repertuaru: N’oubliez Jamais, oczywiście You Can Leave Your Hat On, You Are So Beautiful, Unchain My Heart, Don’t You Love Me Anymore? i Tonight. A także When A Man Loves A Woman, chociaż ta piosenka ma szowinistyczne samcze słowa. Niestety Cocker nic więcej nie nagra bo zmarł 8 lat temu.

Sama piosenka You Can Leave Your Hat On jest uważana za hymn striptizu i wciąż jest używana przez striptizerki.

Wersja oryginalna Randy’ego Newmana, w stosunku do cockerowskiej  brzmi jakby była bez powera, polotu i tego czegoś co spowodowało, że stała się genialnym podkładem pod striptiz.

Tekst „You Can Leave Your Hat On” – tłumaczenie

Kochanie, zdejmij płaszcz, bardzo powoli
i zdejmij buty
Ja zdejmę twe buty
Kochanie, ściągnij sukienkę
Tak, tak, tak
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Podejdź tam włącz światło
Ale wszystkie światła
Wróć tutaj
Stań na tamtym krześle
Właśnie tak
Wznieś ręce do góry
Teraz potrząśnij nimi
Dajesz mi powód do życia
Dajesz mi powód do życia
Dajesz mi powód do życia
Dajesz mi powód do życia
Najukochańsza
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Podejrzliwi plotkują
Próbują nas rozdzielić,
Nie wierzą w tę moją miłość
Nie wiedzą, że cię kocham
Nie wiedzą, czym jest miłość
Nie wiedzą, czym jest miłość
Nie wiedzą, czym jest miłość
Ja wiem, czym jest miłość
Najukochańsza
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz
Możesz zostawić kapelusz

Możesz zostawić kapelusz …

Spodobało się - udostępnij

Newsletter

Mój newsletter to najlepszy sposób by nie przegapić niczego co dzieje się wokół „11 KOBIET …” i co ma do powiedzenia autor powieści. 

Przeczytaj pozostałe Inspiracje

Wakacyjne destynacje - grecka wyspa

Wakacyjne destynacje – grecka wyspa

Grecka Wyspa. Morze, ciepłe. Plaże, też piaszczyste. Wodne jaskinie. Knajpki z doskonałym jedzeniem, ouzo i winami. Skaliste tereny. Koloryt zabudowy, tradycyjnie biały z błękitem. Małe

Spływ kajakowy Wkrą

Spływ kajakowy Wkrą

Woda, natura, trochę niezbyt trudnego wysiłku fizycznego, spora dawka relaksu, mazowieckie pola, łąki, lasy, wioski. Całkiem niezła alternatywa na spędzenie jednego dnia letniego weekendu. Tylko

rzeczywistość miesza się z fantazją

zapisz się do newslettera

Mój newsletter to najlepszy sposób by nie przegapić niczego co dzieje się wokół „11 KOBIET …” i co ma do powiedzenia autor powieści.