Rod Stewart w „11 KOBIETACH …” po raz drugi
„Ruszyliśmy, a jakbyśmy płynęli. Wydawało się, że Kaprys sam jedzie, a raczej płynie. Nawigacja wyznaczyła trasę, wielostrefowa klima delikatnie chłodziła wnętrze, z kilkunastu głośników dobiegał chrypliwy głos Roda Stewarta, za przyciemnionymi oknami umykały widoczki mazowieckich wsi, pól i lasów. Cóż, żyć nie umierać. Jechaliśmy w milczeniu. Bibi zapadła się w jakieś półsenne marzenia na jawie. I znów poznałem ją od strony, której nie znałem. I znów była piękna. I znów warta grzechu. Grzechu ciężkiego, ale delikatnego, powolnie nabierającego znaczenia.”
Strona 93-cia w pierwszym rozdziale z cyklu „Bibiana Isabelle” w pierwszej części tomu „Czerwiec”.
Pewnym jest, że Marcin miał nagrane kawałki Stewarta z całej jego kariery, a nie tylko z drugiej jej części, trochę sztucznie przeze mnie wyodrębnionej. Ale równie pewne jest, że z tej drugiej części kariery Stewarta na playliście Marcina musiało znaleźć się kilka piosenek, bo w tamtym okresie zaśpiewał wiele bardzo fajnych piosenek i kilka, a może kilkanaście hitów.
Rod Stewart w latach 1981 – 2001
Drugi rozdział poświęcony Stewartowi dotyczy wyłącznie jego kariery muzycznej. Obejmuje lata 80-siąte i 90-siąte, lekko zahaczając o dwutysięczne. Mimo kilku fantastycznych piosenek to zarówno dla mnie jak i dla krytyków nieco słabszy okres w jego karierze. Górną granicę tego okresu wyznacza ostatnia płyta studyjna przed okresem kariery, w której Stewart śpiewał i nagrywał covery standardów amerykańskich, rockowych, muzyki soul czy piosenek świątecznych. W tych dwóch dekadach nagrał 9 albumów studyjnych i kilkadziesiąt singli. Najbardziej znane single, które nie ukazały się na studyjnych albumach to nagrany wspólnie z Bryanem Adamsem i Stingiem „All for Love” soundtrack z filmu „Trzej muszkieterowie” z 1994 roku, „If We Fall in Love Tonight” oraz cover „When I Need You„, oba z 1996 roku. Każdy z tych kawałków jest rewelacyjny. Każdemu piosenkarzowi można życzyć, by oprócz 9 albumów studyjnych nagrał w słabszym swoim okresie jeszcze dodatkowo takie hity. Dla mnie naj z nich jest „If We Fall in Love Tonight”. I oczywiście niemożliwym jest bym wszystkich trzech Wam nie zaprezentował.
Pierwszy jego album z tego okresu „Tonight I’m Yours” jest jedenastym jego albumem studyjnym i pochodzi z 1981 roku. Jak na słabszą płytę to całkiem nieźle bo w Kanadzie uzyskał pozycję nr 2, w US Billboard pozycję nr 20 i sprzedał się w nakładzie ponad 10 milionów egzemplarzy. A największy hit z tej płyty „Young Turks” w Stanach pozycje nr 5.
Moje ulubione piosenki z tej płyty to (linki jakbyście chcieli którejś posłuchać):
– Tonight I’m Yours (Don’t Hurt Me) – z wyraźnymi elementami synth-popu i nowej fali
https://www.youtube.com/watch?v=uvvdUjTjcKc
– How Long – przyjemny cover Paula Carracka
https://www.youtube.com/watch?v=_DG_WuCHPo0
– Tear It Up – cover klasycznego rock’n’rolla
https://www.youtube.com/watch?v=rq1atg1IFa4
– Just Like a Woman – cover kultowej piosenki Boba Dylana, uwielbiam Stewarta, ale akurat w tym przypadku oryginał i kilka innych coverów było lepsze, choć Stewarta jest też ciekawy
https://www.youtube.com/watch?v=sqZRonQrUjs
– Young Turks – również z elementami synth-popu i nowej fali, ale utrzymany w rytmie typowego hitu
https://www.youtube.com/watch?v=zQ41hqlV0Kk
Jak łatwo się domyślić do prezentacji wybrałem najbardziej znaną „Young Turks”
Druga płyta z tego okresu, a dwunasta w dorobku Roda to „Body Wishes” z 1983 roku. Z okładką, która jest hołdem złożonym okładce albumu Elvisa Presleya , 50 000 000 Elvis Fans Can’t Be Wrong. Jeden z najgorzej ocenianych albumów przez krytyków, bo z notami 1,5-2 gwiazdek na 5. Mimo tej słabości to platynowa i złota płyta w kilku krajach.
Najlepsze piosenki to:
– Baby Jane – jakby nie było jeden z największych hitów Stewarta śpiewany przez niego niemal na każdym koncercie… a przez krytyków uważany nawet za słabszy od całej płyty.
https://www.youtube.com/watch?v=dxl2r6GuL2w
– Sweet Surrender – przyjemna, acz nieco mdła ballada mocno popowa z akcentami synth-popu
https://www.youtube.com/watch?v=uoImtE_ducI
– What Am I Gonna Do (I’m So in Love with You) – drugi bardzo znany hit z tego albumu, przynajmniej teledyskiem nawiązujący do „Sailing”… z takimi samymi ocenami krytyków jak „Babe Jane”.
https://www.youtube.com/watch?v=hpUJwBvLi3s
– Strangers Again – analogia jak Sweet Surrender
https://www.youtube.com/watch?v=SuDZOAtteIA
Tu też wybór do prezentacji był oczywistością, choć miałem pokusę jeszcze na żeglarski akcent, czyli Babe Jane.
Kolejna trzynasta płyta studyjna Camouflage została wydana w 1984 roku. Krytycy oceni ją niemal identycznie jak poprzedni album. A i miejsca jego na światowych listach i sprzedaż była znacznie mniejsza. Bez platynowej płyty, po raz pierwszy od 1974 roku. Ale są tam piosenki godne uwagi.
– Infatuation – z tą piosenkę ilekroć słucham mam zawsze problem czy mi się podoba, czy nie, lepiej jej się słucha z teledyskiem.
https://www.youtube.com/watch?v=GGKtqbmHSos
– All Right Now – ten sam problem co z poprzednią piosenką, cover genialnej piosenki zespołu The Free, daleki od oryginału
https://www.youtube.com/watch?v=65uNN9RTBOI
– Some Guys Have All the Luck – bardzo melodyjny i znany popowy hit, śpiewany na większości koncertów Stewarta. A jego marynarki (i koszule), przede wszystkim czarno-biała, w teledysku to rewelacyjny odlot.
https://www.youtube.com/watch?v=AqrxgEln_Dw
– Można by jeszcze wyróżnić dwa poprawne popowe kawałki „Can We Still Be Friends” i „Heart Is on the Line” oraz niezłą balladę „Trouble”, ale to już bez aż takiego wrażenia.
Trzeci raz wybór do prezentacji oczywisty. Some Guys Have All the Luck
Every Beat of My Heart z 1986 druga z rzędu płyta długogrająca bez platyny. Z podobnymi notowaniami na listach przebojów jak poprzednia. Kilka niezłych kawałków, bardziej klasycznie rockowo-popowa, a nawet bardziej rockowa. Może zabrakło topowych ballad. Wymieniłem jako wartych uwagi siedem piosenek, a jeszcze nad jedną mocno się zastanawiałem. Większość płyty. A płyta nie należy do topowych. Może dlatego, że w zasadzie każda piosenka jest niezła, a nie ma porywających.
– Here to Eternity – piosenka z papierami na popowy hit
https://www.youtube.com/watch?v=LJemEKp_CpY
– Another Heartache – piosenka zaśpiewana z mocnym rockowym pazurem, aczkolwiek aranżacja bardziej popowa
https://www.youtube.com/watch?v=6bdD6FAMM6o
– A Night Like This – znów niezła rockowa piosenka z popowymi akcentami
https://www.youtube.com/watch?v=wF_7WSbrKkQ
– Love Touch – jedyna piosenka na płycie bez udziału Stewarta w kompozycji, a nie będąca coverem, autorstwa m.in. maszynki do przebojów Mike Chapmana, przebojowy popowy hit typowy dla lat 80-tych, to temat z filmu Roberta Redforda Legal Eagles (Orły Temidy).
https://www.youtube.com/watch?v=GIp5wDBm7LU
– In My Own Crazy Way – piosenka o charakterze balladowym z mocną sekcją instrumentów dętych, dobra, a może bardziej niezła
https://www.youtube.com/watch?v=4l3UKUMYPDw
– Every Beat of My Heart – największy i jedyny przebój na płycie. Utwór bardzo znany. Jak słucham jego początku to mam wrażenie mocnej inspiracji Sailing, a dalej jakby to była kompilacja innych piosenek Stewarta, choć nie potrafię wskazać, których. Gdyby nie to uznałbym za jego jedną z lepszych.
https://www.youtube.com/watch?v=RD3RtRmtSA8
– In My Life – cover hitu Beatlesów, choć nie zyskał przychylności ani publiczności, ani krytyków uważam go za bardzo udany
https://www.youtube.com/watch?v=_6gNrOF-CZ8
I znów nie mogło być inaczej, bo tylko jeden prawdziwy hit – Every Beat of My Heart
Dotarliśmy niemal do połowy, bo do 15 z 31 jego albumów. Out of Order z 1988 roku. Ta płyta zgarnęła kilka platyn, ale była dopiero 11 w UK, w ojczyźnie Stewarta (słabiej tylko dwie pierwsze jego płyty) i 20 w USA (lepiej niż średnia z jego poprzednich trzech płyt, ale gorzej niż wszystkie z lat siedemdziesiątych). Może świat kupił największy przebój z płyty, jeden z moich ulubionych, z którym było mnóstwo zamieszania. A może piosenki tu są bardziej wyraziste. Płyta zasługująca na mocniejszą uwagę.
– Lost in You – dobry kawałek pop-rockowy, a może nawet bardzo dobry, bynajmniej nie za sprawą tancerek występujących w lekko seksistowskim teledysku, ale niewątpliwie pięknych jak to u Stewarta
https://www.youtube.com/watch?v=aEFZ2hHn40w
– Forever Young – jak dla mnie świetny kawałek, pierwotnie kompozycja współautorska Stewarta i jego 2 partnerów od wielu piosenek. Struktura tekstu bardzo podobna do piosenki Boba Dylana o tym samym tytule. Dlatego po negocjacjach z Dylanem dopisano go jako współautora i ma udział w tantiemach z niej. Faktycznie podobieństwo występuje. Obie świetne i obie diametralnie inaczej śpiewane. Forever Young został wykorzystany jako ścieżka dźwiękowa do produkcji NBC ukazujących najważniejsze momenty Letnich Igrzysk Olimpijskich 1988 , World Series 1988 , Fiesta Bowl 1989 i Super Bowl XXIII. Piosenka dość słabo notowana w Anglii, za to znakomicie lepiej za oceanem. Jedna z ulubionych samego Stewarta i śpiewana przez niego na bardzo wielu koncertach. Zaśpiewał ją także ze swoją córką. Dla mnie w zasadzie od początku stała się hymnem, bo wraz z jej pojawieniem przekroczyłem chyba ostatnią granicę umownej młodości, a później kolejne. Na szczęście tylko umowne, a nie rzeczywiste. Do tych chyba nigdy nie dotrę.
https://www.youtube.com/watch?v=mwG6g5boyF4
– My Heart Can’t Tell You No – drugi wielki przebój z płyty, z notowań nawet większy, z teledyskiem nawiązującym do Lost in You i kadrem będącym okładką płyty, przebojowa ballada popowa, z lekkimi akcentami rocka i gitary klasycznej.
https://www.youtube.com/watch?v=NtNKowPiB2w
– Crazy About Her – nie wiem czy nie najciekawszy utwór z płyty, wymieszanie popu, rocka, z big-bandowym jazzem z mocną sekcją instrumentów dętych, może nawet z delikatnym i melodyjnym funky oraz w fragmentach parlando Stewarta, bardzo oryginalna w jego twórczości, teledysk zbliżony w klimacie do dwóch już omawianych, wszystkie trzy z akcentami erotycznymi
https://www.youtube.com/watch?v=-g5rnH6EHu4
– Try a Little Tenderness – w oryginale piosenka z 1932 roku, zaśpiewana przez Binga Crosby’ego w 1933, Franka Sinatrę na jego debiutanckim albumie w 1946, Otisa Reddinga w 1966 z akcentami R&B – najbardziej znana wersja, umiejscowiona na liście 500 najlepszych piosenek wszechczasów magazynu Rolling Stone, wersja Stewarta jest delikatniejsza bez chropowatości i melodyjności typowej dla afroamerykańskiego soulu i z mocniejszą pozornie, dla mnie spóźnioną końcówką, a po wsłuchaniu się słabszą niż ta w klimacie R&B
https://www.youtube.com/watch?v=HCixTsloJ_Q
– When I Was Your Man – ta jego własna ballada bardziej mnie przekonuje niż cover świetnej ballady, kolejny raz mocna sekcja dęta.
https://www.youtube.com/watch?v=rdTsG8NQ5B0
Bezsprzecznie najciekawsza, najmilsza i najbardziej pożądana jest wieczna młodość. A utwór „Forever Young” w tomie „Lipiec” stanie się silną inspiracją.
Vagabond Heart – 16-sty album studyjny Stewarta z 1991, powrót na szczyty po nieco słabszych latach 80-siątych, niemal na całym świecie platyna, najwięcej w dotychczasowej karierze, nr 2 w UK, słabiej w USA, ale jednak ostatnia pozycja w pierwszej „10”, w kilku krajach pudło, około 3 milionów sprzedanych płyt. Po prostu rewelacyjna płyta. Płyta z której nie udało mi się pominąć żadnej piosenki. Każda zasługuje by ją odsłuchać. Czyżby spotkanie Rachel Hunter, jego drugiej żony i jak na razie przedostatniej partnerki tak na niego podziałało? Kobiety bywają najsilniejszymi muzami. A może Hunter wyzwoliła w Rodzie wszystko co stanowiło o nim jako muzyku i piosenkarzu?
– Rhythm of My Heart – przepiękny utwór z elementami szkockiego folku, może przed obejrzeniem teledysku wyobraźnia będzie podpowiadać inne elementy szkockiego folku, ale te z teledysku są całkiem intrygujące, a sam utwór pod każdym względem ma znamiona hitu, nr 3 w UK, nr 5 w USA
https://www.youtube.com/watch?v=X9gaj5fiXgw
– Rebel Heart – typowa stewartowska piosenka rockowy pop z żeńskimi chórkami
https://www.youtube.com/watch?v=EoavSKA9wkU
– Broken Arrow – cover piosenki Robbiego Robertsona, nr 20 w USA, mocno zaśpiewana ballada, a w teledysku erotyczne kobiece piękno pięknie ukazane, druga cudowna piosenka na płycie
https://www.youtube.com/watch?v=9d-BGmHVFa0
– It Takes Two – duet z Tiną Turner, prawdziwiej uczestnictwo Stewarta w piosence zaśpiewanej przez Tinę i w jej stylu, rewelacyjnie się dopasował. Stewart dość często występował z innymi wielkimi muzyki. Tę piosenkę śpiewał również m.in. z Robbie Williamsem i Cyndi Lauper
https://www.youtube.com/watch?v=MdvSk3PLMI0
– When a Man’s in Love – na innej płycie ten pop-rockowy kawałek w stewartowskim stylu z okresy lat 90-tych zapewne byłby hitem, tu jest bardzo dobrym tłem dla innych
https://www.youtube.com/watch?v=f-6jUbED_B4
– You Are Everything – spokojna ballada z melodyjnym refrenem, analogicznie jak poprzednia piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=fwrVZlNay9A
– The Motown Song – genialna piosenka zaśpiewana z amerykańską afroamerykańską grupą soulową The Temptation, nr 10 w UK i USA, Stewart w fenomenalnej formie, brzmieniu i współbrzmieniu, może to nie jeden z najbardziej znanych jego kawałków, i bynajmniej nie jeden z moich tych najbardziej topowych, ale geniusz artysty brzmi w każdej nucie i każdym dźwięku
https://www.youtube.com/watch?v=9EzV-S5nXlw
– Go Out Dancing – rockowa piosenka z doskonale wplecionymi akcentami popu, trochę tło przy innych jeszcze lepszych
https://www.youtube.com/watch?v=er7NJvWG0KA
– No Holding Back – 100% procent Stewarta w balladowo-popowej piosence, przez co wydaje się jakbyśmy tę piosenkę słyszeli już wcześniej, świetne uzupełnienie płyty
https://www.youtube.com/watch?v=4wKRYYraFGw
– Have I Told You Lately – cover piosenki Van Morrisona, która trafiła na listę „All Time Greatest Song”, Morrison napisał ją pierwotnie jako modlitwę, a stała się piosenką graną na weselach, Stewart nagrał ją w kilku wersjach, każda świetna, dwa lata po tej wersji nagrał ją jako unplugged i utwór osiągnął nr 5 w UK i USA i sprzedano jej ponad 700 tys. egzemplarzy
https://www.youtube.com/watch?v=HZxzZFddmTg
oraz wersja unplugged
https://www.youtube.com/watch?v=XAGaejsOhls
– Moment of Glory – przez chwilę myślałem, by tej piosenki tu nie umieszczać, może najmniejsze na mnie robi wrażenie z tych na tej płycie, ale połączenie głosu Stewarta z mocną sekcją rytmiczną – perkusją i basem, żeńskimi chórkami, przejścia gitary prowadzącej i instrumenty dęte w tle każą zwrócić uwagę na jej aranżację.
https://www.youtube.com/watch?v=UbdRjY8QyUw
– Downtown Train – kolejny świetny cover świetnej piosenki, tym razem Toma Waitsa z 1985 roku, W „10” w UK i nr 1 w Kanadzie. Jak doskonałe są to covery świadczą wszelakie notatki o tych piosenkach, w których często więcej niż o oryginale napisane zostało o wersjach Roda.
https://www.youtube.com/watch?v=7vPrtOFKPWY
– This Old Heart of Mine (Is Weak for You) – kolejny wielki hit na tej płycie, zaśpiewany razem z Ronaldem Isleyem, top popowej ambitnej piosenki, cover wielkiego hitu amerykańskiej grupy muzycznej The Isley Brothers również z Ronaldem Isleyem, z 1966 roku, To druga wersja tej piosenki Roda, pierwszą nagrał w 1975 roku, nr 1 w USA i Kanadzie
https://www.youtube.com/watch?v=-1d3SnS1FWQ
– If Only – druga piosenka, nad którą zastanawiałem się czy jej nie pominąć, ballada na wyciszenie, mimo rockowego tła w brzmnieniu Roda
https://www.youtube.com/watch?v=Y8oNZXMAbas
Tym razem wybór piosenki do prezentacji nie był oczywisty, chyba najtrudniejszy ze wszystkich dotychczasowych 16 płyt. Pierwotnie pomyślałem o dwóch skrajnych rozwiązaniach. Wszystkie piosenki, ale wówczas bym Was zanudził. Żadna, bo przecież macie linki i możecie sami je odnaleźć i ich posłuchać, ale to byłoby krzywdzące dla tych fantastycznych utworów w kontekście prezentacji utworów z innych płyt. Zastosowałem po wielkich wewnętrznych rozterkach salomonowe rozwiązanie i jeszcze w formie, która pozwala Wam na Wasz płynny wybór lub płynne czytanie dalszej części posta. Tylko pozostał, żal, że jednak niektóre się tu nie zmieściły i świadomość, że jutro część z nich byłaby inna, a pojutrze jeszcze inna. Kolejno możecie posłuchać: Rhythm of My Heart, The Motown Song, Downtown Train oraz This Old Heart of Mine (Is Weak for You).
A Spanner in the Works – album z 1995 roku. Znacznie słabiej odebrana płyta niż poprzednia, tylko jedna platyna, ale 4 miejsce w UK.
– Windy Town – piękna ballada przechodząca w popowy melodyjny kawałek napisana i wykonywany w oryginale przez Chrisa Rea, z intrygującym klawiszowym intro
https://www.youtube.com/watch?v=0ivk4E7yhag
– The Downtown Lights – na bazie tej ballady słychać ja ten facet pięknie je wykonuje, cover szkockiego zespołu The Blue Nile z 1989 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=ZyfFuOOScq0
– Leave Virginia Alone – typowo stewartowska piosenka choć napisana przez Toma Petty i nietypowa bo Stewart nie tylko spiewa ale i gra na klasycznej gitarze, dobry przebojowy pop.
https://www.youtube.com/watch?v=pY_WBZ5unC8
– Sweetheart Like You – cover piosenki Dylana ząspiewany w dylanowskim stylu z charakterem Roda, więcej niż ciekawa kompilacja
https://www.youtube.com/watch?v=BUuHmfYnUTY
– This – ciągłość nastroju na płycie, kolejna urokliwa ballada, może nie naj, naj, ale na pewno nie najsłabsza.
https://www.youtube.com/watch?v=2riZmTZ7huI
– Lady Luck – płynne przejście Stewarta z nastrojowych ballad z melodyjną łagodną piosenkę popową, w niej znów Stewart grający na gitarze, tym razem elektrycznej z mocnymi solówkami niemal rockowymi.
https://www.youtube.com/watch?v=TUM0bMI9pBI
– Muddy, Sam and Otis – gdyby nie to że to hołd dla Muddy’ego Watersa, Sama Cooke i Otisa Reddinga wielkich muzyki i wskazanie przez Roda jego inspiracji to być może pominąłbym te piosenkę, choć jest fajna i przyjemna
https://www.youtube.com/watch?v=NlRHkxvtI54
– Purple Heather – folkowa szkocko-irlandzka piosenka, w oryginale Wild Mountain Thyme, później wydana z udziałem szkockiego kadry narodowej w piłce nożnej na Mistrzostwa Świata ’96. Link do właśnie tej wersji.
https://www.youtube.com/watch?v=qwWwZ9AAkQY
Wybór niemal równie trudny jak w wypadku poprzedniej płyty. Same równe piosenki, bez wyróżniającego się hitu. Do posłuchania Leave Virginia Alone.
When We Were the New Boys – płyta z 1998 roku, nr 2 w Anglii, ale bez platyny, pierwszy album Stewarta bez wersji winylowej, głównie z coverami, ale są i nowe ballady i piosenka hołd dla zmarłego rok przed wydaniem płyty Ronniego Lane’a basisty pierwszego zespołu Stewarta The Faces. Kiedyś uważałem ten album za jeden za słabszych Roda, nawet warty pominięcia, ale jednak zawiera dobre kawałki.
– Cigarettes and Alcohol – cover angielskiego zespołu rockowego Oasis, w wersji oryginalnej 79 tygodni na brytyjskiej liście przebojów, równie mocno rockowa interpretacja Stewarta
https://www.youtube.com/watch?v=XTvKGNCOGc8
– Ooh La La – pop-rockowy z elementami folku kawałek ze Stewartem na gitarze, bardzo melodyjny, teledysk z seksownymi modelkami, cover zespołu Faces z 1973 roku autorstwa Ronnie’go Lane i Ronnie’go Wooda, na liście „Top 500 Best Songs of All Time”, wersja Roda w hołdzie dla zmarłego Ronnie Lane. W 1998 roku Stewart zaśpiewał na koncercie tę piosenkę z irlandzkim zespołem Corrs. W tej wersji więcej folku. A dla Coors był to wielki stopień w ich karierze.
https://www.youtube.com/watch?v=eEniy4CmSZQ
https://www.youtube.com/watch?v=GYgdb3Glu3M
– Shelly My Love – trudno policzyć, która to już bardzo ładna ballada Stewarta, bardzo spokojna,
https://www.youtube.com/watch?v=PCrUN9–Ts8
– When We Were the New Boys – to hołd dla Ronnie’go Lane napisany specjalnie przez Stewarta i być może ze względu na klimat i lekkie akcenty folkowe najlepsza piosenka na płycie
https://www.youtube.com/watch?v=t2uAs8Su0pw
– What Do You Want Me to Do – przyjemna, bardzo ciepła ballada, a w niej harmonijka ustna
https://www.youtube.com/watch?v=IKRUs8Kfok8
– Careless With Our Love – popowa melodyjna trochę balladowa piosenka, przyjemna, tylko w wersji japońskiej jako bonus
https://www.youtube.com/watch?v=HwLB2m55910
Znów trudny wybór. Ale jak można nie zaprezentować piosenki, którą uznało się za najlepszą. When We Were the New Boys do posłuchania.
Human – ostatnia płyta przed zmiana repertuaru przez Stewarta, ostatnia w tym zestawieniu, pierwsza w nowym wieku, z 2001 roku, bez platyny jak poprzedni album, słabo notowany, najlepiej w Anglii, nr 9, bardzo słabo w USA, pierwszy jego album bez jego kompozycji, brak większego hitu.
– Human – całkowicie nietypowa piosenka dla Stewarta, tak jak nietypowa, tak ciekawa
https://www.youtube.com/watch?v=0uAzzkRRqQI
– Smitten – może piosenka sama w sobie nie jest arcydziełem, ale mistrzowskie wykonanie powoduje, że staje się bardzo przyjemnym spokojnym popowym utworem.
https://www.youtube.com/watch?v=mFhzAbwFZe4
– Don’t Come Around Here – Stewart na swoim wysokim poziomie, ale zmysłowe tło dodaje śpiewający z nim zespół Helicopter Girl
https://www.youtube.com/watch?v=pZbybcEngJY
– Loveless – przyjemny popowy kawałek z ciekawymi nowoczesnymi elementami
https://www.youtube.com/watch?v=jT8xyaYuznE
– If I Had You – przyjemny popowy kawałek, trochę z rytmami reggae i doskonale dopasowanym damskim chórkiem
https://www.youtube.com/watch?v=vrRSFr9kn6Y
– To Be with You – kolejna przyjemna popowa piosenka i o jej odbiorze stanowi przede wszystkim wykonanie Roda
https://www.youtube.com/watch?v=EEpr3_YYfBU
– Run Back into Your Arms – piosenka, która chyba miała największe „papiery” na przebój, a stała się umiarkowanym hitem
https://www.youtube.com/watch?v=fBcHmEi9RCU
Tym razem zwyciężył dodatek do Stewarta czyli zmysłowe tło, ale to chyba słabsza piosenka niż poprzednio prezentowane. Don’t Come Around Here z Helicopter Girls.
A w kolejnym odcinku o Stewarcie postaram się przekazać, że Stewart jest jak wino. Im starszy tym lepszy. A w nim kilka piosenek, które od jakiegoś czasu bardzo chętnie słucham. Jak mam dobry nastrój, bo z nim współgrają, jak mam zły, bo mi poprawiają, jak mam refleksyjny, bo się do niego dopasowują. Ale to za jakiś czas, bo przecież w mojej powieści pojawiają się też inne inspiracje i to w niemałej liczbie, a staram się zachować jakąś chronologię.